Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2017

Απαντήσεις ΑΟΘ 14/6/2017 - Σχολιασμός θεμάτων





Σχολιασμός Θεμάτων
Τα θέματα ήταν απαιτητικά και αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Απαιτούσαν αρκετούς υπολογισμούς και την ικανότητα των μαθητών να γνωρίζουν και να συνδυάσουν αρκετές μεθοδολογίες για την επίλυση των ασκήσεων. Οι εκφωνήσεις έκρυβαν παγίδες και είχαν περισσότερα δεδομένα από αυτά που χρειαζόταν να χρησιμοποιήσει ο μαθητής για την επίλυση της άσκησης, καθώς κάποιος μπορούσε να λύσει τις ασκήσει με αρκετούς τρόπους. 
Τα θέματα είχαν διαβαθμισμένη δυσκολία και αυτό ευνόησε ξεκάθαρα τους καλά προετοιμασμένους μαθητές καθώς ξεχώρισαν από τη μάζα που θα κυμανθεί γύρω στο 75-80.

Πιο συγκεκριμένα:

ΟΜΑΔΑ Α
- Τα 5 ερωτήματα τύπου Σ-Λ (Α1) και η ερώτηση Α2 ήταν σαφή και οι γνώστες της θεωρίας δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα
- Το ερώτημα Α3 αν και ήταν σαφώς διατυπωμένο, μπέρδεψε πολλούς μαθητές, καθώς θεώρησαν ότι σιτάρι και ψωμί είναι συμπληρωματικά αγαθά. Το σιτάρι είναι πρώτη ύλη για την παραγωγή του ψωμιού και επομένως η μεταβολή της τιμής του επηρεάζει την προσφορά του ψωμιού.

ΟΜΑΔΑ Β
- Ήταν από τις ερωτήσεις θεωρίας που περιμέναμε και οι διαβασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα.

ΟΜΑΔΑ Γ
- Είναι η άσκηση που έδινε περισσότερα στοιχειά από αυτά που απαιτούνταν. Μπορούσε κάποιος να χρησιμοποιήσει τη σχέση του TC που έδινε η εκφώνηση, μπορεί και όχι. Το ίδιο και για το δεδομένο ότι το Μέσο Προϊόν (ΑΡ) γίνεται μέγιστο για L=50, καθώς κάποιος μπορούσε να υπολογίσει το αντίστοιχο Q από τον τύπο του AVC. Μπορούσε κάποιος να υπολογίσει τα c και w για την επίλυση της άσκησης, όμως η άσκηση λυνόταν και χωρίς να τα βρει.
- Η άσκηση απαιτούσε αρκετούς υπολογισμούς, χωρίς όμως να κρύβουν κάποια δυσκολία στις πράξεις.

ΟΜΑΔΑ Δ
- Το ερώτημα Δ1 ήταν από τα αναμενόμενα για άσκηση 5ου κεφαλαίου.
- Το ερώτημα Δ2 παίδεψε πολλούς μαθητές. Έδινε και ένα στοιχείο (την αύξηση του εισοδήματος κατά 20%) που χρειαζόταν για την επίλυση του ερωτήματος Δ3. 
- Κατά την προσωπική μου άποψη, η διατύπωση του ερωτήματος Δ4 ήταν ασαφής και δεν μπορούσε ο μαθητής να καταλάβει τι ζητάει επακριβώς. Βλέποντας απαντήσεις συναδέλφων στο διαδίκτυο, ακόμα δεν είμαι σίγουρος αν αυτό που κατάλαβα εγώ ότι ζητάει η άσκηση διαβάζοντας την εκφώνηση, ότι αυτό ήθελε.
Επιμέλεια Λευτέρης Μυλωνάς - Οικονομολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου