Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023

Απαντήσεις ΑΟΘ ΕΠΑΛ 2023

 Δείτε τα θέματα εδώ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α

Α1. α. Λάθος     β. Σωστό     γ. Σωστό     δ. Λάθος     ε. Λάθος    

Α2. 1. γ     2. β

 

ΘΕΜΑ Β

Β1.α) Η τάση για αύξηση των τιμών είναι πιο έντονη, καθώς η οικονομία πλησιάζει το επίπεδο της πλήρους απασχόλησης. Αρχίζουν τώρα να εμφανίζονται “στενότητες”, δηλ. ελλείψεις, αρχικά σε ορισμένες κατηγορίες εξειδικευμένης εργασίας και αργότερα σε εργατικό δυναμικό γενικά. Η αύξηση της παραγωγής γίνεται δυσκολότερη, το κόστος αυξάνεται και η αύξηση των τιμών γενικεύεται. Η οικονομία βρίσκεται στην κορυφή του κύκλου, δηλαδή στο τελευταίο στάδιο της ανοδικής της πορείας.

Σε αυτό το στάδιο η οικονομία είναι πιο ευαίσθητη και περισσότερο ευάλωτη στους διάφορους παράγοντες που μπορούν να ανακόψουν την ανοδική πορεία της. Αν αυτό συμβεί, τότε επέρχεται κρίση, η οικονομία έχει ξεπεράσει το ανώτατο σημείο και εισέρχεται στη φάση της καθόδου.

β) Εποχιακή ανεργία: Πολλές επιχειρήσεις, όπως, για παράδειγμα, οι αγροτικές και οι τουριστικές, παρουσιάζουν συστηματικές μεταβολές στην παραγωγική τους δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του έτους. Οι μεταβολές της παραγωγής συνοδεύονται από αντίστοιχες μεταβολές της απασχόλησης εργατικού δυναμικού και, συνεπώς, από μεταβολές της ανεργίας. Αυτή η ανεργία ονομάζεται εποχιακή. Χαρακτηριστικό της εποχιακής ανεργίας είναι ότι επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και είναι προσωρινή και μικρής σχετικά διάρκειας.

Ανεργία Ανεπαρκούς Ζήτησης: Η ανεργία λόγω ανεπαρκούς ζήτησης, ονομαζόμενη και κεϋνσιανή ανεργία, είναι εκείνη που προέρχεται από την πτώση της οικονομικής δραστηριότητας στις φάσεις της καθόδου και της ύφεσης του οικονομικού κύκλου. Πρόκειται, δηλαδή, για αδυναμία της συνολικής ζήτησης της οικονομίας να απορροφήσει τη συνολική προσφορά εργατικού δυναμικού. Η ανεργία αυτή έχει κυκλικό χαρακτήρα, δηλαδή επαναλαμβάνεται, και η διάρκειά της εξαρτάται από τη διάρκεια του οικονομικού κύκλου.

 

ΘΕΜΑ Γ















ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Τα θέματα ήταν σαφή και αναμενόμενα, από κεφάλαια που αναμέναμε και είχαν δουλευτεί καλά στην τάξη καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές ανταποκρίθηκαν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι ασκήσεις απαιτούσαν αυξημένη κριτική ικανότητα από τους μαθητές καθώς δεν ήταν «τυποποιημένες» και απαιτούσαν αρκετούς υπολογισμούς. Σε ορισμένα ερωτήματα τα αποτελέσματα είχαν αρκετά απαιτητικές και χρονοβόρες πράξεις.

Επιμέλεια

Λευτέρης Μυλωνάς










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου